Zie het somber in

14 maart 2020 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Het reisadvies van 13 maart op de site van Buitenlandse zaken is:  "Vanaf zondag 15 maart middernacht worden reizigers uit Schengenlanden niet meer toegelaten tot Vietnam. Deze maatregel geldt voor 30 dagen." In deze situatie kan de reisorganisatie de reis annuleren en hoeven ze geen restitutie te geven van de betaalde reis volgens de ANVR reisvoorwaarden. De volgende stap van Buitenlandse zaken kan een negatief reisadvies worden, in dat geval is het ook niet mogelijk om het betaalde bedrag terug te krijgen omdat er alleen restitutie plaatsvind bij rampen en niet bij epidemie 's of pandemie 's. Oftewel, lang verhaal kort maken, ik ben al mijn geld van de reis kwijt +/- 3000 euro.

1. Marianne Scheutjens:
    14 maart 2020
    Nou Peter dat ziet er niet goed uit voor je. Wanneer zou je eigenlijk vertrekken? En wat is het vervelend (nou ik bedoel eindelijk kut, maar dat kan ik als vrouw op leeftijd natuurlijk niet zeggen) dat jij je geld dan kwijt bent. Moet je opnieuw gaan sparen.
  2. John:
    14 maart 2020
    Niet te geloven , zo vullen ze wel lekker hun zakken . Klopt voor geen kant. Dat ze zeggen dat ze wat kosten inhouden oke maar gelijk alles, belachelijk.😡
  3. J.A.M. de Jong:
    14 maart 2020
    Als reisorganisatie zou ik de eer aan mij zelf houden; je betaalt de kosten die de organisatie daadwerkelijk gemaakt heeft en niet terug kunnen krijgen en de rest geef je de klant terug.
    Als je tenminste nog klanten wilt over houden voor de toekomst.
    Ook lijkt het mij mogelijk om de gemaakte afspraken te verzetten naar een latere datum, maar ik werk niet in deze branche.
    Wat vast staat is dat je geld kwijt bent.